صداقت در رفتار مدیریتی

صداقتیکی از عواملی که در زمان بحران در یک محیط کاری و بر یک تیم بسیار موثر است حفظ روحیه مسول یا مدیر بخش و بالطبع مدیریت یک مجموعه است .

معمولا در شرایط سخت کاری که روزانه حدود 10 الی 12 ساعت زمان می برد بهترین عاملی که یک تیم را کنار هم نگه می دارد و باعث عدم بروز مشکلات رفتاری در بین اعضای یک تیم کاری می شود ( البته این تیم می تواند تنها یک بخش از یک سازمان یا شرکت باشد) صداقت و رو به رو صحبت کردن همکاران با هم است.

در اوایل کار من در شرکت ، نیروهای پشتیبانی کم بودیم و از اونجا که نسبت به هم شناخت داشتیم خیلی راحت می تونستیم با هم تعامل کاری داشته باشیم. به مرور که کارها سنگین تر شد و حجم کاری بیشتر بایستی یک نظام قانونمند رو برای واحد تعریف می کردیم تا علاوه بر دوستی در کار، حفظ حریم ها و مشخص شدن کارها در سطوح کاری  تعریف می شد.

این کار به کمک مشاوره و تجربیات هر کدام از دوستانم در پشتیبانی تدوین شد و توانستیم یک سیستم مدون داشته باشیم. اما نکته ای که خیلی مهم است و تجربه چند ساله من در پشتیبانی رو از حیث برخورد با همکاران تونستم بکار ببرم این بود که در شرایط سخت کاری با کارمندان و نیروهای تیم صادق باشم.

یادمه زمانی که فروش هاست داشتیم خصوصا دیتاسنتر ایرانی، یک بار یکی از سرورها هاردش دچار مشکل شد و خیلی شرایط کاری رو سخت کرده بود، از یک طرف تعهدی که به مشتری داشتیم و از یک طرف هم می خواستیم هر چه سریعتر فعال بشه تا تیکتهایی که در میهن نیک ثبت می شد رو جواب بدیم.

به کمک بچه های فنی خلاصه بعد از دو روز سرور هاردش تغییر داده شدو هاستهای مشتریان به کمک بک آپهایی که داشتیم البته مربوط به یک هفته قبلش بود فعال شد. تو این فاصله تیکتهایی که مشتری ها می زدن رو بچه ها می پرسیدن چی بگیم و من هر مرحله از کار که فنی ها انجام می دادن رو به صورت کاملا شفاف گزارش می دادم تا به مشتری اعلام بشه

این مورد دو نتیجه منطقی داشت :

1- مشتری از هر مرحله کار اگاه می شد هر چند برخی از مشتری ها با تماس های تلفنی و اعلام شکایت و حرف های … ما رو مورد عنایت قرار می دادن ولی اکثرا از اینکه کاری انجام می شد راضی بودن

2-  تیم پشتیبانی بودند که وقتی می گفتیم سرورهاردش مشکل دار شده تکلیف خودشون رو در پاسخ دادن به تیکتاهی مشتری ها می دونستن و باعث شده بود که هر از چند گاهی با سرچ کردن تو سایتهای مختلف راه کارهایی رو هم بدن تا کار پیش بره . این مورد گزارش به تیم باعث شده بود که همه خودشون رو درگیر کار بدونن و بی تفاوت نباشن و حس مسولیت پذیری تیم رو بالا برده بود.

 

وقتی که بعد از دو سه روز کار روی سرور، سرور درست شد ترکشهای کاری البته تا یک ماهی سراغمون می اومد ولی همه از کاری که انجام شده بود با همه سختی هاش راضی بودن.

 

نظر شما چیست

نظر شما